Saturday, September 26, 2015

စိန္နားကပ္ ကဗ်ာနဲ႔ အဆိုေတာ္မင္းေအာင္ (သို႔မဟုတ္) ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ အႏုပညာေရာစပ္ထားတဲ့ ဗိုလ္တိုက္ေမာင္း (၁)

Add caption သူ႔ အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ၿမိဳ႕မွာ ေျပာမ ကုန္ႏိုင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ား ႀကီးပဲ။ သူနဲ႔ ရင္းႏွီး သူတိုင္းက သူ႔ကို အမွတ္ရတိုင္း တဦးဆီနဲ႔ပတ္သတ္ ခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးေတြကို ေျပာၿပီးအလြမ္းေျဖၾက တယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းေတြကိုသာ စုစည္းထားႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ ၿမိဳ႕ရဲ႕သားေကာင္းတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို တခမ္းတနားေဖာ္ျပတဲ့ စာအုပ္ႀကီး တအုပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဟုတ္တယ္။ သူဟာ ဦးဇင္းတို႔ၿမိဳ႕ရဲ႕ စံျပဳထိုက္တဲ့ သားေကာင္းတ ေယာက္ပဲ။ သူ႔မွာ နာမည္ေတြမ်ားစြာရွိတယ္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းေနဘက္ေတြက စိန္နားကပ္လို႔ေျပာမွ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္နဲ႔ ႏႈတ္ထဲမွာ အရသာရွိရွိ ေခၚလိုက္ရတယ္လို႔ ခံစား ၾကရတယ္။ ဒီနာမည္ေလးဟာ သူတို႔ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ႐ိုးသားမႈ၊ မာန္မာနမရွိမႈကို ကိုယ္စားျပဳေနတယ္ဆိုတာ စိန္နားကပ္လို႔ ေခၚသူတိုင္းက ရင္ထဲမွာ ခံစားၾကရတယ္။ ကိုးတန္းေက်ာင္းသားေရာက္တဲ့အထိ နားကပ္ႀကီးကို ပန္ထားဆဲပဲ။ ေတာဓေလ့ထံုးစံက ေယာက္က်ားေလးေတြလည္း ငယ္ငယ္ကေလးကတည္းက နားေပါက္ေဖာက္တယ္။ နားေဋာင္းဝတ္တယ္။ ေသွ်ာင္ႀကီးေဗြနဲ႔ ေနၾကတယ္။ ဒီအစဥ္အလာကို သူဟာ အရြယ္ ေရာက္လာတဲ့အထိ မစြန္႔လႊတ္ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ ရွက္စရာလို႔ သူဘယ္ေတာ့ မွ မမွတ္ထင္ခဲ့ဘူး။ ၾကာေတာ့ ေနာက္ေျပာင္သူေတြလည္း လက္ေလွ်ာ့ၿပီး စိန္နားကပ္ လို႔ပဲ သူ႔ကို ခ်စ္စႏိုးေခၚၾကေတာ့တယ္။ ပစၥည္းဥစၥာႏြမ္းပါးေပမဲ႔ သူ႔မွာ ရိုးသားမႈေတြ ခ်မ္း သာတယ္။ ေက်ာင္းတက္တုန္း ေဆာင္းဖို႔ ထီးမရွိလို႔ ဝမ္းမနည္းဘူး။ ခေမာက္ႀကီးကို ေဆာင္းလို႔ ကိုးတန္း၊ ဆယ္တန္း အထိမက ေက်ာင္းဆရာျဖစ္တဲ့အထိ ေဆာင္းတယ္။ ဒါေတြဟာ သူထြင္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ရွိတာနဲ႔ ဘဝကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ တာပဲ။ KTM ဦးဇင္းတို႔ၿမိဳ႕မွာ တခုတည္းေသာ ပင္းမင္းဆိုင္ရွိတယ္။ ဆိုင္နာမည္က အိုေကတဲ့။ ဦးဇင္း နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ အဲဒီ ပင္းမင္းဆိုင္က အေဒၚႀကီးက ဦးဇင္းကို ေျပာတယ္။ “တပည္႔ေတာ္ေလ အဲဒီေကာင္ေလးကို စိတ္ထဲက ဘယ္လိုၾကည္ညိဳမွန္းမသိဘူး။ ေန႔ တိုင္း အေမေစ်းထြက္တာကို ေစ်းျခင္းကို ထမ္းၿပီးပို႔ေပးတယ္။ စာေပးစာယူ သြားေျဖခါနီး က်မွ သူ႔အဝတ္အစားထဲက အေကာင္းဆံုးႏွစ္စံုကို ပင္မင္းလာေပးတယ္။ တပည့္ေတာ္ ေလ သူမ်ား အဝတ္ေတြထက္ကို ပိုေစတနာထည့္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ္ေပးလိုက္တယ္။ သူ အဲဒီႏွစ္ထည္တည္းနဲ႔ တလလံုး ရန္ကုန္မွာ ဘယ္လိုေနမယ္မသိဘူး။” ပင္မင္းဆိုင္ အေဒၚႀကီးရဲ႕ စကားထဲမွာ သူ႔ဘဝနဲ႔ သူ႔ေနထိုင္မႈေတြပံုေပၚေနတယ္ထင္ တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ေက်ာင္းက ကိုရင္ေတြကေတာ့ သူ႔ကို အိုင္အိုလို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဇာတ္ လမ္းတခုထဲက နာမည္ႀကီး ဇာတ္လိုက္အိုင္အိုမင္းေအာင္ကို၊ ဒီေတာ့ ကိုရင္ေတြက သူ႔ ရဲ႕ေနာက္က နာမည္ကိုေဖ်ာက္ၿပီး ေရွ႕က စကားလံုးအတိုင္း အိုင္အိုလို႔ေခၚတယ္။ သူဟာ အားတဲ့အခ်ိန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္တယ္။ ရွိသမွ် စာအုပ္ေတြကို သိမ္းက်ံဳးဖတ္တယ္။ အားရင္ ဦးဇင္းနဲ႔ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကတယ္။ အစက သူ႔ကေလာင္နာမည္က “မင္းဘံုမွီး” တဲ့။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ကေလာင္နာမည္ကို ရဲထိန္လို႔ ေျပာင္းတယ္။ ဒီကေလာင္နာမည္နဲ႔ပဲ သဘင္မဂၢဇင္းမွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္စပါတယ္။ ကဗ်ာ နာမည္ကို မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနတုန္းပဲ။ “ ပဲ့ျပားပင္ မဟုတ္ေသာ ငါတို႔သည္” တဲ့ ဒီက ေလာင္နာမည္ကို ကဗ်ာဆရာ ငါးသိုင္းေခ်ာင္း ဝံသာကလည္း သေဘာက်တယ္။ သူ႔ကို ဟိုကဗ်ာအေရးေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းဆရာလို႔ ကိုဝံသာႀကီးက ေခၚေလ့ရွိတယ္။ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ရဲ႕ ေႏြကို ဦးဇင္းေကာင္းေကာင္းအမွတ္ရေနတယ္။ သူတို႔တီးဝိုင္း ပန္းႏု ေရာင္ (the light pink)မွာ သူက အဆိုေတာ္။ သူ႔ဝိုင္းသားေတြရဲ႕ တီးခတ္မႈ ပိုၿပီး အား ျဖည့္ေပးခ်င္တယ္။ ဒါနဲ႔ သူရန္ကုန္သြားၿပီး အတီးပညာသင္တယ္။ တကယ့္ဆရာႀကီး ကိုရဲလြင္ဆီမွာ တေႏြလံုးသင္တယ္။ တကယ္က သူ႔မွာ ေငြေၾကးျပည္႔စံုတာမဟုတ္ဘူး။ တခါတေလ ေကာက္ညႇင္းထုပ္နဲ႔ မနက္စာ၊ညစာၿပီးတယ္လို႔ေျပာတယ္။ တတ္ႏိုင္သမွ် ေတာ့ ဦးဇင္းလည္း သူ႔ကို စရိတ္ေတြေထာက္ေသးတယ္။ ရင္းႏွီးတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အပ္ေပးဖို႔ စီစဥ္ေပမယ့္ လူတဖက္သားကို အားနာတတ္တဲ့သူက ႏြမ္းပါးတဲ့ သူ႔အေဒၚ ေတြဆီမွာပဲ အိမ္အလုပ္ေတြ ဝိုင္းကူရင္းနဲ႔ ေနတယ္။ အေဒၚအိမ္မွာေနတုန္း အစားအ ေသာက္အတြက္ အဆင္ေျပေပမယ့္ တေနကုန္သင္တန္းေတြနဲ႔ မအားတဲ့ရက္ေတြေတာ့ အစာခံတဲ့ေကာက္ညႇင္းထုပ္ကို အိတ္ထဲထည့္ထားတယ္။ တကယ္က သူဟာ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ အႏုပညာကို အခ်ိဳးက်စြာ ေပါင္းစပ္ထားသူျဖစ္ တယ္။ သူေပးဖတ္လို႔ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္မ်ိဳးစံု ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကဗ်ာေတြထဲ စာေတြထဲက ႏိုင္ငံေရးလွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္တတ္လာတယ္။ မဆလရဲ႕ တင္းၾကပ္တဲ့ စာ ေပစည္းကမ္းထဲက ထိုးထြက္လာတဲ့ စာေတြကဗ်ာေတြဆိုရင္ ဦးဇင္းနဲ႔ သူ အငမ္းမရဖတ္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ငသိုင္းေခ်ာင္းဝံသာရဲ႕ ျခင္မ်ားဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို ဖတ္ ၿပီး သူကိုဝံသာႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာေတြဟာ အႏုပညာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေမႊထား တဲ့ ဘဝကို သူတည္ေဆာက္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။ မဆလ လက္ထက္က စာ ေပစိစစ္ေရး အထပ္ထပ္ၾကားက လႊတ္လာတဲ့ (စာေပစီစစ္ေရး သမားေတြနားမလည္ တာလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္) ကဗ်ာေလးကို ဒီေနရာမွာ တိုက္ဆိုင္လို႔ ေရးျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ကိုမင္းေအာင္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာကလည္း ဘာေၾကင္႔ဆိုတာ စာဖတ္သူ ဖတ္ ၿပီးရင္ သေဘာေပါက္မွာပါ။ B8 ျခင္မ်ား ေမွာင္လာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ဖြဖြလႈပ္လႈပ္ နည္းတဲ့ ျခင္အုပ္ႀကီးမဟုတ္ပါလား ဒီျခင္ေတြဟာ ၿမိဳ႕ျပကေန ဆင္ေျခဖံုးထိ ေတြ႔ေတြ႔သမွ်၊ ျမင္သမွ်လူ ေသြးသားစုပ္ယူ ေသာက္မ်ိဳ၏။ ဒီအခ်ိန္ပဲ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ဒါျပႆနာမဟုတ္ ေသြးစုပ္တဲ့ျခင္၊ သန္႔စင္လိုက္စို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔လည္း ျခင္မုန္းသူ။ ………………………………………………….. ဤကဗ်ာကိုဖတ္ၿပီးေတာ့ သူကဗ်ာဆရာပိုင္ရွင္ ကိုဝံသာႀကီးဆီ စာေရးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း ျခင္မုန္းတဲ့သူပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တည္းက သူနဲ႔ ကိုဝံသာ ကဗ်ာမိတ္ေဆြ၊ စာမိတ္ေဆြ အျဖစ္ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ရင္းႏွီးသြားခဲ့ၾကတယ္။ သူလိုအပ္သမွ် စာအုပ္ေတြလည္း တခ်ဳိ႕ အလကားနီးပါး ကိုဝံသာက ေပးဖတ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၿမိဳ႕အနီအနားက အိမ္ေျခေလးဆယ္ ဆိုတဲ့ ရြာမွာ အရပ္ခန္႔ ေက်ာင္းဆရာဝင္လုပ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ သူ႔ကို ေက်ာင္းအုပ္ ေနရာေပးတယ္။ အားလံုး တက္ညီလက္ညီ သင္ၾကားေပးမႈေၾကာင့္ တန္းလံုးကၽြတ္ ေအာင္တယ္လို႔ တၿမိဳ႕နယ္လံုးမွာ ဂုဏ္သတင္းႀကီးခဲ့တယ္။ စာသင္ၾကား ေနတုန္းမွာလည္း ကေလးေတြကို နံရံကပ္စာေစာင္တို႔၊ က်ဘမ္း စကား ေျပာၿပိဳင္ပြဲတို႔၊ ၿမိဳ႕ေပၚက စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာေတြကို ဖိတ္ၿပီး ပြဲေတြကို စဥ္ဆက္ မျပတ္ လုပ္ေပးတယ္။ ဦးဇင္းနဲ႔သူ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္မွာ ဒိုက္ဦးနဲ႔ ရန္ကုန္ကို တေယာက္တ ၿမိဳ႕ဆီ ခြဲခြာခဲ့ရတယ္။ ၁၉၈၈ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူနဲ႔ ဦးဇင္း ျပန္လည္ဆံုဖို႔ ႏိုင္ငံ ေရး အေျခအေနေတြက ဖန္တီးေပးလိုက္တယ္။ ဖုန္းေမာ္ အေရးအခင္းအၿပီး ဇြန္၊ ဇူလိုင္ လေတြမွာ ၿမိဳ႕ေပၚက အဖြဲ႔အစည္းေပါင္းစံုက ထြက္ရွိတဲ့ ေၾကျငာခ်က္ေတြ၊ စာရြက္စာ တမ္းေတြကို စုစည္းၿပီး သူရွိတဲ့ ဒိုက္ဦးၿမိဳ႕ကို ပို႔ေပးရတယ္။ လူခ်င္းလည္း မၾကာခဏ ေတြ႔ဆံုၿပီး အေရးအခင္းတခု ျဖစ္ေျမာက္လွ်င္ က်ရာေနရာက ဝင္ပါၾကဖို႔ ဆႏၵေစာေန ၾကတယ္။ ၾသဂုတ္ လ (၈) ရက္ေန႔ တတိုင္းျပည္လံုး အံုႂကြမႈႀကီးအၿပီး ပစ္ခတ္မႈေတြေၾကာင့္ ေခတၱ ၿငိမ္သက္သြားစဥ္မွာ သူ (ကိုမင္းေအာင္) ဟာ ဦးဇင္းရွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာ တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ေဆးရံုႀကီး အေရးေပၚဌာနေဘးရွိ ကြင္း ျပင္ကြက္လပ္မွာ တခါတရံ ကိုယ္ကနားေထာင္သူ၊ တခါတရံ ကိုယ္က ေဟာေျပာသူ အ ျဖစ္နဲ႔ မေမာႏိုင္မပမ္းႏိုင္ ေန႔ရက္ေတြကို ေဆးရံုႀကီးမွာ ကုန္ဆံုးေစခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၾသ ဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ တၿမိဳ႕လံုးျပန္ၿပီး လမ္းေပၚျပန္ထြက္မယ္ဆိုတဲ့ ေဆာ္ၾသသံေတြနဲ႔ အ တူ မနက္အေစာႀကီး ရန္ကင္းကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ဦးဇင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ အျမန္ဆံုး ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့ၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ကား သိမ္ႀကီးေစ်းနားေရာက္တဲ့အခါ အလံ ကိုင္ၿပီး တန္းစီထြက္လာတဲ့ လူအုပ္ႀကီးကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ အဲဒီ လူအုပ္ႀကီးနဲ႔အတူ ဦးဇင္းတို႔ အလံုသခင္ျမပန္းျခံဘက္ကို ဦးတည္ၿပီး ေရြ႕လ်ားသြား ခဲ့ၾကတယ္။ သခင္ျမပန္းျခံအေရာက္မွာ စစ္တပ္က လမ္းမွျဖတ္တားလို႔ တစ္ေယာက္တ ကြဲစီ ကြဲခဲ့ၾကတယ္။ ေဆးရံုႀကီးမွာ လူေတြစုေနၿပီဆိုတဲ့ အသံေၾကာင့္ ဦးဇင္းလည္း ေဆး ရံုႀကီးကို ျပန္လည္သုတ္ေျခတင္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၂၂ ရက္ကုန္ ၂၃ ရက္အေရာက္မွာ ေဆးရံုႀကီးမွာ နာမည္ႀကီးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေဟာေျပာပြဲေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ဆႏၵျပပြဲႀကီးဟာ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ေနၿပီ။ ဆက္ရန္…. အရွင္ဇဝန ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ေန႔သစ္၀က္ဆိုဒ္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။ Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

No comments:

Post a Comment