Saturday, September 26, 2015

ေမေမ့ အက္ေဆး

ေကာလိယသူ ဆရာမမုိးမုိး ( အင္းလ်ား )အေၾကာင္းကုိ သမီးျဖစ္သူ မသြယ္သြယ္မ်ိဳးညြန္႔မွ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ ေမေမဆုံးတာ ၂၅ႏွစ္ျပည့္အမွတ္တရ ေရးျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ႔အေရးက ေဆာင္းပါးေလးပါ။ ေမေမ့ အက္ေဆး မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔ဆိုတာ ဖုန္းေမာ္ က်ဆုံးတဲ့ေန႔ ျဖစ္သလို ကၽြန္မ ေမေမ ဆုံးပါးတဲ့ေန႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ မွတ္မိေနတာတစ္ခုက ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ေျပၿငိမ္း ကြယ္လြန္တဲ့ေန႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုံးပါးတဲ့ ႏွစ္ေတြ မတူၾကေပမယ့္ ဆုံးပါးတဲ့ ရက္ေတြကေတာ့ တစ္ရက္တည္း အတူတူပါ။ ေမေမ မရွိေတာ့တာ ဒီႏွစ္ဆိုရင္ ၂၅ ႏွစ္ ျပည့္ပါၿပီ။ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ ေန႔ရက္အခ်ိန္ကေန ေနာင္ ၂၅ ႏွစ္ ၾကာတဲ့ အခါလို႔ ေတြးၾကည့္လုိက္ေတာ့ အေ၀းႀကီး အမ်ားႀကီး လိုေသးတယ္လို႔ ထင္ရေပမယ့္ ကုန္လြန္သြားတဲ့ ၂၅ ႏွစ္တာကို ျပန္ေတြးၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္ရျပန္ ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္တာ အခ်ိန္အခါက ကၽြန္မ အေမနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေနခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေမေမ ေမေမ့ ကေလာင္နာမည္က မိုးမိုး (အင္းလ်ား) ျဖစ္ၿပီး နာမည္ရင္းက စန္းစန္းျဖစ္လို႔ စာမေရးခင္ကတည္းက သိကၽြမ္းသူေတြ၊ ေမြးရပ္ေျမ ဒိုက္ဦးက သူေတြက အစန္းလို႔ ေခၚၾကၿပီး စာေရးၿပီးမွ သိကၽြမ္းသူေတြကေတာ့ မမိုးလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ ေမေမ့မွာ ေမြးခ်င္းဆိုလို႔ ေမေမ့ရဲ႕ အေဖတူ အေမကြဲ ေမာင္ႏွမျဖစ္တဲ့ ပဲခူးမွာေနတဲ့ ဘဘ ဦးျမင့္သိန္းတို႔ မိသားစုပဲ ရွိတာမို႔ ကၽြန္မတို႔ေတြက ငယ္ငယ္ကတည္းက ေဖေဖ့ဘက္ကေဆြမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းလာၾကရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေမေမက စိတ္ဆိုး ေဒါသနဲ႔ေအာ္ဟစ္ ေျပာဆိုတာမ်ိဳး ကၽြန္မေတာ့ မႀကံဳဖူးဘူးလို႔သာ မွတ္မိပါတယ္။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့ နင့္ေမေမက မ်က္ႏွာတည္လို႔ ေၾကာက္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့ သူက ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ငယ္ငယ္က ေမေမ ဆုံးမတဲ့ အခါ တကယ့္ကိုရွားရွားပါးပါး ေျခာက္လက္မေပတံကေလးနဲ႔ တစ္ခါတေလမွသာ လက္ဖ၀ါးကို မနာမက်င္ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ႐ိုက္တတ္လို႔ ေမေမ့သူငယ္ခ်င္းေတြက ေမေမ့ကို မိုးမိုးက သူ႔ကေလးေတြ ႐ိုက္တာ ေျခာက္လက္မေပတံနဲ႔လို႔ ရယ္စရာ ေျပာၾကရပါတယ္။ အိမ္ရွင္မ ေမေမ ေမေမ့ကိုၾကည့္ရင္ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ အိမ္မႈကိစၥေတြ သိပ္မလုပ္ဘူး ထင္ရေပမယ့္လည္း ဟင္းခ်က္ေကာင္းလို႔ ေမေမ ခ်က္ေကၽြးတဲ့ ဟင္းေတြကို အခုထိ သတိရမိပါတယ္။ အမဲသားကို ႏူးေအာင္ျပဳတ္ၿပီး အမွ်င္ေလးေတြျပန္ဖြ င႐ုတ္သီးနဲ႔ ျပန္ေၾကာ္တာ၊ ၀က္သားနဲ႔ ၾကက္ဥေပါင္းတာ၊ ဘဲသားနဲ႔ ႀကံမဆိုင္ခ်က္၊ ၀က္နံ႐ိုးခ်က္ေတြ သိပ္စားလို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ေၾကးမ်ားတတ္တဲ့ ကၽြန္မအတြက္ ငါးခူနဲ႔ ရဲယိုရြက္ခ်က္တဲ့အခါ ရဲယုိရြက္ဖယ္ၿပီး ခ်န္ထားေပးတတ္သလို ငါးဟင္းခ်က္ရင္လည္း ငါးကို သတ္သတ္ ေၾကာ္ေပး တတ္ပါေသးတယ္။ ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္ အလွအပနဲဲ႔ တြဲဖက္ရတာ ၀ါသနာပါေလေတာ့ ထမင္းဟင္း ပန္းကန္ေတြကို အႀကီးအေသး အစုံ အပြင့္ ဆင္တူ ၀ယ္စုထားပါတယ္။ မုန္႔ဟင္းခါး ခ်က္ဖို႔အတြက္ဆိုၿပီး မုန္႔ဟင္းခါး အိုးေသး ေလးေတာင္၀ယ္လိုက္ေသးတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာက္ေျမာင္း အိမ္ ေဘးခန္းမွာေနတဲ့ အိမ္ရွင္ကဆို မမိုး မုန္႔ဟင္းခါး တစ္အိုးခ်က္တာ ဘာသံမွ မၾကားလိုက္ဘူး ငါတို႔အိမ္ေတာ့ ဟင္းခ်က္ရင္ေတာင္ ဆူညံေနတာလို႔ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဧည့္ခန္းမွာ ပန္းအိုးတစ္အိုး အၿမဲထိုးထားတတ္ၿပီး ပန္းစိုက္တဲ့ ဆူးတုံးေလးေတြ ခံၿပီး ပန္းအလွဆင္ပါေသးတယ္။ ေက်ာက္ေျမာင္းအိမ္မွာ အိမ္ေရွ႕ ေျမကြက္လပ္ ေသးေသးေလးရွိေတာ့ ပန္းအိုးေတြနဲ႔ ပန္းစိုက္ပါတယ္။ ရြက္လွ၊ ပိန္းပန္းနဲ႔ ငါး႐ုိးအရြက္ေတြ စိုက္ပါတယ္။ ညေန ဘက္ဆိုရင္ ပန္းအိုးေတြနား ေရာက္သြားတတ္ၿပီး ကၽြန္မ တို႔က ေမေမ ၿခံထဲ ဆင္းေတာ့မလားလို႔ ေနာက္ၾကပါတယ္။ အိမ္ရဲ႕ သစ္သားနံရံေတြက အစိမ္းေရာင္ေဆး သုတ္ထားတာမို႔လို႔ ဧည့္ခန္းမွာ ဆိုဖာအစြပ္ေတြနဲ႔ ခန္းဆီးကို တစ္ေရာင္တည္း ဆင္တူ အစိမ္းေရာင္ျခယ္ပါတယ္။ အေမ့စာ ေမေမ စာေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ငယ္ငယ္က မွတ္မိတာ တစ္ခုကေတာ့ သမၼတ ဟိုတယ္မွာ သြားၿပီး စာသြားေရး တာကိုပါ။ စာေရးေနတဲ့ ေမေမ့ဆီ တစ္ခါတေလ လိုက္သြား ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္က ရွားပါးတဲ့ ေဟာ့ေဒါ့ဂ္ ၀ယ္ေကၽြးခိုင္း ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေဖေဖကေတာ့ ေမေမ စာေရးဖို႔ လိုအပ္တာကို ေကာင္းေကာင္း ပံ့ပိုးေပးတတ္သူျဖစ္ၿပီး ခရီးသြားလို႔ပဲ စာေရးျဖစ္သလား၊ စာေရးဖို႔ပဲ ခရီးသြားသလား မသိရ ေပမယ့္ ေမေမနဲ႔သြားဖူးတဲ့ ခရီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေမေမ့၀တၳဳပုံရိပ္ေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ “ခံတက္ႏုေလးေတြ ညိႇဳးခ်ိန္တန္ေတာ့” စာအုပ္အတြက္ ေဇယ်၀တီ သၾကားစက္ကို သြားေလ့လာေတာ့လည္း ကၽြန္မတို႔ ကေလးေတြ ပါသလို “မီးေရာင္ေအာက္ကို ၀င္သည္” စာအုပ္အတြက္ နဲ႔လည္း အန္တီဂေရ႕စ္ (ေဆြဇင္ထိုက္) တို႔အိမ္ကို လိုက္သြားၿပီး အန္တီ့သမီး မေႏြးေႏြးနဲ႔ သိကၽြမ္းခဲ့ရဖူးပါတယ္။ “မသုဓမၼစာရီ” ၀တၳဳျဖစ္လာေစတဲ့ က်ိဳက္၀ိုင္းက သာသေနာ ဒယ သီလရွင္ေက်ာင္းမွာ ေမေမ သီလရွင္၀တ္ခဲ့တာကို အမွတ္တရနဲ႔ ကၽြန္မလည္း သီလရွင္ ၀တ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ “ေ၀မလိုနဲ႔ေႂကြ ေႂကြမလိုနဲ႔ေ၀” ဆိုရင္ မိုးကုတ္ၿမိဳ႕ကို အေျခခံၿပီး “ငပလီ ဇာတ္လမ္း” ၀တၳဳကိုဖတ္ဖူးတဲ့ သံတြဲမွာေနတဲ့ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းက သူေတာင္ငပလီအေၾကာင္း ဒီေလာက္ မသိဘူးလို႔ ဆိုလာပါတယ္။ ေမေမ စာေရးတဲ့အခါ လက္ႏွိပ္ စက္႐ုိက္ၿပီး စာေရးပါတယ္။ ကၽြန္မကိုလည္း ေမေမ့လိုပဲ စာေရးေစခ်င္လားေတာ့ မသိပါ။ ေမေမက ကၽြန္မကို လက္ႏွိပ္စက္ သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေမေမ့ ေက်းဇူးနဲ႔ပဲ ေနာက္ပိုင္း ကြန္ပ်ဴတာ သင္ေတာ့ လက္ကြက္ေတြနဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ရင္းႏွီးခဲ့ရပါတယ္။ အေမနဲ႔သမီး ေမေမ့သူငယ္ခ်င္းေတြက နင့္သမီးက နင္နဲ႔ တစ္ပုံတည္းပဲလို႔ ကၽြန္မေရွ႕မွာ ေျပာတဲ့အခါတိုင္း ကၽြန္မ သိပ္သေဘာ က်ရပါတယ္။ ေမေမရဲ႕ ခင္မင္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ အန္တီ စန္းစန္းတင္၊ အန္တီ နီတာ၊ အန္တီမာလာ တင္တို႔ကေတာ့ ေမေမနဲ႔ ေတြ႕ၾကဆုံၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အန္တီနီတာတို႔ အန္တီမာလာတင္တို႔ အိမ္ေတြကို သြားလည္တတ္ၿပီး ေမေမ့ဆီကိုလည္း လာလည္တတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြ စကားေျပာၾက စၾက ေနာက္ၾကတာကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မက အနားကေန စားလိုက္ေသာက္လိုက္နဲ႔ အတူ ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆုံတဲ့အခါ ေမေမက တစ္ခါတေလ ဂစ္တာကို တီးတတ္သေလာက္ တီးၿပီး စီးကရက္ကို ဟန္ပါပါနဲ႔ ေသာက္တတ္ပါေသးတယ္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းအပ္လို႔ အေမ အလုပ္အကိုင္ကို ျဖည့္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကို စၿပီး ရလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီ ကံေကာင္းျခင္းက အထက္တန္းေက်ာင္းၿပီးလို႔ တကၠသိုလ္တက္တဲ့ အခ်ိန္ထိေအာင္ ေနာက္ဆုံး ေမေမ ဆုံးၿပီးလို႔ ခုလို ၂၅ ႏွစ္တာ ၾကာလာတဲ့အထိေအာင္ ကၽြန္မအတြက္ ေမေမ ေပးခဲ့တဲ့ အေမြတစ္ခုပါ။ ေမေမ့သမီးလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ ကူညီ ေဖးမသူ အားေပးခ်စ္ခင္သူေတြ ေတြ႕ရ ဆုံရတတ္ပါတယ္။ ေမေမ ရွိစဥ္မွာလည္း ေမေမ့ရဲ႕ သားသမီးအေပၚ ဆက္ဆံမႈကို ေက်နပ္ ႏွစ္သက္မိရပါတယ္။ မိုးကုတ္္ၿမိဳ႕မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရခဲ့တာမို႔ မၾကာခဏ ဆိုသလိုပဲ မိုးကုတ္ကေန စာေတြ လာတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မဆီ စာေတြလာတိုင္း ေမေမက ဖြင့္ေဖာက္မဖတ္ဘဲ စာလာရင္ထားတဲ့ ေနရာေလးမွာ ထားထားေပးတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါမွာ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြက ကၽြန္မကို သူတို႔နဲ႔ အျပင္လိုက္ခြင့္ ရေအာင္လို႔ ေမေမ့ဆီ လိုက္ၿပီး ခြင့္ေတာင္း ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မကို ေမေမက ေျပာပါတယ္။ ဘယ္ကိစၥ မဆို သူမ်ားေတြကို ခြင့္မေတာင္းခုိင္းဘဲ ကိုယ္တိုင္ပဲ သြားသင့္ မသြားသင့္ ဆုံးျဖတ္ၿပီး အေမကို ေျပာဖုိ႔သင္ပါတယ္။ ကၽြန္မ စက္ခ်ဳပ္သင္ေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ စက္ တစ္လုံး၀ယ္ေပးၿပီး စက္ခ်ဳပ္ဆိုင္ေတြမွာ ထားသလို ခ်ည္ေရာင္စုံ ၀ယ္ေပးၿပီး ေအာက္ခ်ည္ထည့္တဲ့ လြန္းေတြကိုပါ အမ်ားႀကီး ၀ယ္ေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကို ယုံယုံ ၾကည္ၾကည္နဲ႔ အစေတြ၀ယ္ၿပီး သူ႔အက်ႌေတြ ခ်ဳပ္ခိုင္းေတာ့တာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေက်ေက်နပ္နပ္၀တ္ၿပီး မိတ္ေဆြေတြကို သမီး ခ်ဳပ္ေပးတာလို႔ ႂကြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခ်ည္ေတြ ျပန္၀ယ္ႏိုင္ေအာင္ဆိုၿပီး ခ်ဳပ္ခပါ ေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း လမ္းထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြ အက်ႌပါ ခ်ဳပ္ေပးရဲတဲ့အထိ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ စက္ခ်ဳပ္ အေတြ႕အႀကံဳေလးကို အေျခခံၿပီး ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ေရး ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမေမက စံပယ္ျဖဴမွာ အယ္ဒီတာ လုပ္ေနေတာ့၊ ကၽြန္မ ၀တ္ၳဳေလးကို ျပင္ဆင္ တည္းျဖတ္ၿပီး စံပယ္ျဖဴ ကေလာင္သစ္က႑မွာ ေဖာ္ျပခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ေမေမကိုယ္တိုင္ ျပင္ဆင္ တည္းျဖတ္ေပးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ ပထမဆုံး ၀တ္ၳဳေလးပါ။ ေမေမ ဆုံးခ်ိန္ အေမ့ရဲ႕ သမီးျဖစ္ေပမယ့္လည္း အေမ့စနစ္က်နမႈကိုေတာ့ ေျခဖ်ားေတာင္ မမီႏိုင္ပါဘူး။ ေမေမ ဆုံးၿပီးေတာ့ ေမေမ့ရဲ႕ စာမူစာရင္း ေမေမ့ရဲ႕ဓာတ္ပုံ မိသားစုဓာတ္ပုံေတြက အထူး တလည္ ရွာေဖြစုေဆာင္းမေနရဘဲ စနစ္တက်နဲ႔ က်န္ရွိပါတယ္။ ေမေမ ဆုံးတဲ့ေန႔ကေတာ့ ကၽြန္မဘ၀အတြက္ အထူးအမွတ္တရေန႔ပါ။ ေမေမ ဆုံးေတာ့ ကၽြန္မက ၉ တန္းပါ။ ၀မ္းနည္းစရာ ႀကံဳရတဲ့အဲဒီေန႔မွာ ကၽြန္မကအိမ္မွာ ရွိမေနခဲ့ပါဘူး။ ေမေမ့ရဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္း အန္တီျမင့္တို႔ အိမ္မွာ သြားေနေနတဲ့အခိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေန႔ မနက္မွာ ကၽြန္မကို အိမ္ျပန္မယ္ဆိုၿပီး အန္တီျမင့္သမီးႀကီး မပပက ျပန္ေခၚလာခဲ့ပါတယ္။ လမ္းမွာ ကၽြန္မကို မပပက အန္တီမိုး ဆုံးၿပီလို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘာစကားမွ ျပန္မေမးႏိုင္ဘဲ စိတ္ထဲကပဲ မဟုတ္ပါေစနဲ႔လို႔ ႀကိတ္ဆုေတာင္းရင္း လိုက္လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ လမ္းထိပ္ကို ကားေကြ႕လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ အိမ္နားကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ အိမ္နားမွာ လူေတြ စုစု စုစုနဲ႔ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ကၽြန္မ ဆုေတာင္း မျပည့္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလိုက္ရပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕မွာ လဲေလ်ာင္းေနတဲ့ ေမေမ့ကို ကၽြန္မ ဘာစကားမွ ေျပာခြင့္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အသက္ကလည္း ငယ္ရြယ္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ ၄၆ ႏွစ္မွာ စာေတြ ေရးႏိုင္တုန္း လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ တုန္းအခ်ိန္မွာ ဘယ္လို ေရာဂါအခံမွလည္း ႀကံဳဖူး သိဖူးတာ မရွိေလေတာ့၊ ေမေမနဲ႔ ခြဲရေတာ့မယ္လို႔ ႀကိဳတင္ အားတင္း ထားရတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔တင္မွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေမေမနဲ႔အတူ ေန႔စဥ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြျဖစ္တဲ့ စံပယ္ျဖဴတိုက္က အေမဦးတို႔ေတာင္မွ ထင္မထား ၾကမယ့္ ကိစၥမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုပုံစံနဲ႔ ေမေမက မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း စာေပမိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ား အားလုံး ကို ခြဲခြာသြားပါတယ္။ ေမေမဆုံးေတာ့ ႏႈတ္ဆက္စာေတြ ေရးၾကတဲ့အထဲမွာ ဆရာတင္မိုးရဲ႕ စာေလးကိုေတာ့ အမွတ္တရ ျဖစ္ရပါတယ္။ ခ်စ္ေသာသူတုိ႔ အသက္တုိ၏တဲ့။ ေမေမ့လူ႔ဘ၀သက္တမ္း တိုခဲ့ေပမယ့္လည္း ေမေမနဲ႔ ေနရတဲ့ အခ်ိန္ကာလ နည္းခဲ့ေပမယ့္လည္း ေမေမ့ကို သိပ္ခ်စ္ရပါတယ္။ ေမေမ မရွိတဲ့ေနာက္ ေမေမ ရွိတဲ့ဘ၀နဲ႔ ေမေမ မရွိတဲ့ဘ၀ ဘယ္လို ကြာျခား သလဲလို႔ဆုိရင္ ပဲ့ကိုင္သူရွိတဲ့ေလွနဲ႔ ပဲ့ကိုင္သူမဲ့တဲ့ ေလွလို ကြာျခားပါတယ္။ ေမေမ မရွိတဲ့ေနာက္ ကၽြန္မဘ၀ကို အလိုက္သင့္ေလး ေမ်ာပါလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ခု အသက္ ၄၀ ေရာက္တဲ့အထိတိုင္ အေမ ခ်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ေျခရာေတြဆီ မမီႏိုင္ မလွမ္းႏိုင္ေအာင္ ရွိရပါတယ္။ ေမေမရဲ႕ ပထမဆုံး လုံးခ်င္း၀တၳဳ “ေပ်ာက္ေသာလမ္းမွာ စမ္းတ၀ါး” က ၁၉၇၄ မွာ အမ်ိဳးသား စာေပဆုရခဲ့ၿပီး ၁၉၉၀ မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာမို႔ စာေရးသက္ ၁၆ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ လုံးခ်င္း၀တၳဳ ၂၆ အုပ္နဲ႔ မဂၢဇင္း၀တၳဳတို၊ မဂၢဇင္း၀တၳဳရွည္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား စာေပဆုကိုလည္း ၄ ဆုတိုင္တိုင္ ရယူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေမေမ ေျပာဖူးတဲ့ စကားေလး အမွတ္ရမိပါတယ္။ ျမင့္ျမင့္ခင္နဲ႔ ေမဆြိ သားအမိႏွစ္ေယာက္မွာ ျမင့္ျမင့္ခင္ကလည္း ျမင့္ျမင့္ခင္ ဆိုၿပီး သီးျခားနာမည္နဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္တယ္။ ေမဆြိကလည္း ေမဆိြရယ္လို႔ သီးျခား ရပ္တည္ႏိုင္တယ္တဲ့။ ေမဆိြကို ျမင့္ျမင့္ခင္သမီးလို႔ မိတ္ဆက္ ေပးစရာမလိုသလို ျမင့္ျမင့္ခင္ကို ေမဆိြအေမရယ္လို႔ အထူး မိတ္ဆက္ေနစရာ မလိုဘူးတဲ့။ ႏွစ္ေယာက္သား သားအမိ ဆိုတာကေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လုံးကို အျပန္အလွန္ ဂုဏ္တက္ စရာျဖစ္ရပါတယ္။ ဒီစကားကို ေျပာခဲ့တဲ့ ေမေမ အခု ရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကၽြန္မ ေမေမရယ္လို႔ ေမေမဂုဏ္တက္ ရစရာအေၾကာင္း ကၽြန္မမွာ ခုခ်ိန္ထိေအာင္ ရွိမေနေသးပါဘူး။ ကၽြန္မကသာ ေမေမ့သမီးရယ္လို႔ မိတ္ဆက္ၿပီး ဆုံးပါးသြားၿပီျဖစ္တဲ့ ေမေမ့ရဲ႕ အရိပ္ကို ခိုလႈံေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမေမ့သမီး ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္မ ဘ၀မွာ အၿမဲတမ္း ေက်နပ္ပီတိသာ ရၿမဲပါ။ ဘယ္လို ခ်မ္းသာတဲ့အေဖမ်ိဳး၊ ဘယ္လို ခ်မ္းသာတဲ့ အေမမ်ိဳး မျဖစ္ခ်င္ေန ခုလို စာေပအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ စာေပနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ေနခြင့္ရခဲ့တဲ့ အေဖနဲ႔အေမကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရတာကိုက ကၽြန္မဘ၀အတြက္ ကံေကာင္းျခင္း လက္ေဆာင္ တစ္ခုျဖစ္လို႔ ေနာက္ဘ၀သာရွိဦးမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဘ၀ မွာလည္း ဒီအေဖ ဒီအေမနဲ႔သာ ဆုံစည္းခြင့္ ရခ်င္ပါေသးတယ္။ ေရးသူ သြယ္သြယ္မ်ိဳးညြန္႔

No comments:

Post a Comment